INFORMATION FÖR HYRESGÄSTER
Blanketter
Skriv ut din blankett, fyll i den och skicka sedan till:
Gastir AB, Viggbyholmsvägen 75 , 18377 Täby
Internet / FiberTV
Anslutning och underhåll av Internet/Fiber TV nätet sköts av
separata operatörer. Dessa operatörer äger anläggningen
och sköter all anslutning, service och debitering.
Vill ni teckna tjänster måste ni vända er direkt
till aktuell operatör enligt nedan.
För fastigheterna på Dalagatan, Boktryckarvägen och Midsommarvägen gäller:
ComHem Kundservice, tel 077 – 155 00 00
För fastigheterna på Tallstigen och Backavägen gäller:
IP-Only, tel 018-843 1000
Blanketter
Det enklaste sättet att betala hyran är via autogiro. De flesta Internetbanker har numera en funktion där kunden elektroniskt kan söka om autogiro hos aktuellt företag.
Leta upp denna funktion hos din bank och sök där upp företagsnamnet ”Gastir AB” för hyresgäster på Dalagatan och Boktryckarvägen. Företagsnamnet ”Ab Karby Backa Fastigheter” för hyresgäster i Vallentuna, och företagsnamnet ”H.O.B invest AB” för hyresgäster på Midsommarvägen.
När den elektroniska ansökan är Ifylld skickas den till oss från banken och när vi har bekräftat så ser du detta på kommande hyresavi. Du måste fortsätta att betala hyran som vanligt tills dess att du ser att det står på din avi att den betalas via autogiro.
Det går även att ansöka via pappersblanketter, i sådant fall laddas ansökan ner här:
Skicka in undertecknad blankett, fältet betalnummer kan lämnas blankt. Blanketten skall sändas till Gastir AB, Viggbyholmsvägen 75 , 18377 Täby. Vid nästkommande avisering framgår att avierna betalas via autogiro.
Autogiro innebär att hyran betalas automatiskt genom att vi drar pengar direkt från ditt bankkonto på förfallodagen.
Är förfallodagen en lördag, söndag eller en helgdag dras beloppet istället vardagen efter förfallodagen. Det är viktigt att pengar finns på ditt konto bankdagen innan dragningen sker eftersom bankgirot då gör en täckningskontroll.
Du får hyresavier som vanligt, och efter godkänd ansökan kommer det sedan framgå vid nästa avisering att betalningen i stället sker via autogiro.
Webbavier
För de hyresgäster som vill komma åt sina hyresavier digitalt kan man registrera sig för detta genom att skicka ett mail till oss med din mailadress och namn. Vi skickar därefter ut en inbjudan till din mail där du följer instruktionerna för registrering. Detta sker på id.hogia.se
Felanmälan
Du kan felanmäla via telefon:
08-732 39 90
Telefontid:
08.00-09.00
Måndag–fredag
Du kan även felanmäla via formuläret till höger, då skickas det
i ett mail till oss.
Om du felanmäler en kyl/frys behöver du uppge modell, produkt
och serienummer som står angivet inne i kylen på en silveretikett.
För felanmälan av spis måste du ange märke och modell som står angivet på framsidan.
Ange även ett telefonnummer där vi eller en servicetekniker kan nå dig för att boka en tid för besök.
Formulär
KONTAKTA OSS
info@gastir.se
Maila oss direkt!
08-732 39 90
Telefontid:
08.00-09.00
Måndag–fredag
FÖR HYRESGÄSTER
Håll dig uppdaterad
angående pågående projekt i ditt
område. Följ oss på Facebook!