Internet / Fiber TV
Anslutning och underhåll av Internet/Fiber TV nätet sköts av separata operatörer. Dessa operatörer äger anläggningen och sköter all anslutning, service och debitering.
Enligt avtal har operatörerna förbundit sig att erbjuda baskanalerna som TV1, TV2 och TV4 utan avgift.
Vill ni teckna tjänster måste ni vända er direkt till aktuell operatör enligt nedan.
För fastigheterna på Dalagatan och Boktryckarvägen gäller ; ComHem Kundservice, tel 077 – 155 00 00
För fastigheterna på Tallstigen och Backavägen gäller ; IP-Only, tel 018-843 1000
Blanketter
Skriv ut din blankett, fyll i och skicka sedan
till Gastir.
Autogiro
Det enklaste sättet att betala hyran är via autogiro.
De flesta Internetbanker har numera en funktion där kunden elektroniskt
kan söka om autogiro hos aktuellt företag.
Leta upp denna funktion hos din bank och sök där upp företagsnamnet ”Gastir AB”
för hyresgäster på Dalagatan och Boktryckarvägen, och företagsnamnet ”Ab Karby Backa Fastigheter”
för hyresgäster i Vallentuna.
När den elektroniska ansökan är Ifylld skickas den till oss från banken och när vi har bekräftat så ser du detta på kommande hyresavi.
Det går även att ansöka via pappersblanketter, i sådant fall ladda ner ansökan här > autogiroansökan
Skicka in undertecknad blankett, fältet betalnummer kan lämnas blankt. Blanketten skall sändas till Gastir AB. Vid nästkommande avisering framgår att avierna betalas via autogiro.
Autogiro innebär att hyran betalas automatiskt genom att vi drar pengar direkt från ditt bankkonto på förfallodagen. Är förfallodagen en lördag, söndag eller en helgdag dras beloppet istället vardagen efter förfallodagen. Det är viktigt att pengar finns på ditt konto bankdagen innan dragningen sker eftersom bankgirot då gör en täckningskontroll.
Du får hyresavier som vanligt, och efter godkänd ansökan kommer det sedan framgå vid nästa avisering att betalningen i stället sker via autogiro.
Felanmälan
Du kan felanmäla via telefon 08-732 39 90
vardagar mellan 08.00 – 09.00
eller fylla i formuläret nedan som skickas i ett e-mail till oss.
Om du felanmäler en kyl/frys behöver vi att du uppger modell, produkt och serienummer som står angivet inne i kylen på en silveretikett. För felanmälan av spis måste du ange märke och modell som står angivet på framsidan. Ange även ett telefonnummer där vi eller servicetekniker kan nå dig för att boka tid för besök.
SKICKA
Namn.
Ämne
Meddelande
Meddelandet skickat!
vi återkommer så snart vi kan
Tack!
/Gastir AB